keskiviikko 10. syyskuuta 2014

Down by the Riverside

Terkut kuumasta Memphisistä!

Chicagossa kävimme lähtöpäivänä jokiristeilyllä. Laiva mutkitteli kaupungin keskellä olevia jokia pitkin, samalla kuulimme tarinaa ja historiaa rakennuksista. Lähes heti kun rantauduimme alkoi myrsky, juoksimme autolle märkinä ja lähdimme kohti Begin Route 66- kylttiä.

Seuraavaksi suuntasimme St. Louisiin. Ajelimme noin puolet matkasta alkuperäistä Route 66 tietä. Vaihdoimme Springfieldin kohdalla Interstaten puolelle, koska kello näytti paljon ja nukkumaankin täytyi päästä. Tällä kertaa olimme varanneet huoneen keskustan hotellista, joka oli aikas eri tasoa kuin lähiöiden ja teiden varsilla olevat motellit! St. Louisiin olimme varanneet kaksi päivää. Lauantaina huvipuistoilua ja sunnuntaina jenkkifutista. Kävimme Six Flags-huvipuistossa, jossa oli monenmoista vempelettä. Kävimme lähes kaikissa vuoristoradoissa ja itse kävin perinteisessä karusellissä :) Meidän ei tarvinnut jonottaa juuri mihinkään laitteeseen, joten oli oikein miellyttävä huvittelupäivä! Pari kuukautta taaksepäin olisi ollut varmasti eri juttu. Kävimme vielä läheisessä Premium Outletissä ja mukaan tarttui lisää Michael Korsin tuotteita, edukkaaseen hintaan tietenkin ;)
Sunnuntaina oli vuorossa Villen odottama jenkkifutispeli,  St. Louis Rams vastaan Minnesota Vikings. Henkilökohtaisesti en ymmärrä jenkkifutiksesta mitään, vähän pääsin kuitenkin kolmen tunnin aikana hommasta kärryille. Tuntui samalle kuin katsoin ekaa kertaa Roller Derby- peliä. Kävimme ennen St. Louisista lähtöä katsomassa Archin.

Tarkoituksenamme oli ajaa St. Louisista suoraan Nashvilleen, mutta karttaa tutkimalla löysin matkan puolesta välistä luonnonpuiston. Vietimme seuraavan yön perinteisessä motellissa ennen kun jatkoimme matkaa Land Between the Lakes- luonnonpuistoon. Kävimme aamulla syömässä todella hyvää ruokaa Patti's 1880's Settlement- ravintolassa, suosittelen!!

Luonnonpuiston läpi menevällä tiellä on kauniit maisemat. Poikkesimme biisoni ja hirvi preerialle. Alue on iso aidattu alue, jossa on 70 biisonia ja reilu 60 hirveä. Yleisesti vastustan eläintarhoja, mutta tuolla eläimet ovat mielestäni kuin vapaudessa. Alueella täytyy kulkea autolla, joten ei voi joutua biisonin puremaksi :)

Seuraavaksi saavuimme Nashvilleen. Kaupunki oli aika erilainen kuin aiemmat, keskustasta on oikeastaan vain baareja ja matkamuistomyymälöitä. Paikalliset ihmiset pukeutuu bootseihin ja länkkärihattuihin. Ville kävi Johnny Cashin museossa, kävelin kapungilla ja läheisellä sillalla sillä aikaa. Mulla ei ole oikein Nashvillestä muuta kirjoitettavaa, siellä ei ollut oikein mulle mitään.

Sitten matka jatkui Memphisiin, jolta odotin enemmän kuin Nashvilleltä. Tämä Memphis on ollut loppujen lopuksi aikas samanlainen kuin Nashville. Keskustassa ravintoloita, matkamuistomyymälöitä ja värivaloja. Olen kuitenkin tykännyt tästä kaupunkinä enemmän. Eilen illalla pyörimme Beale Streetin kapakoissa ja katselimme kaupungin menoa. Tänään kävimme Missisippi-joella risteilyllä. Risteily ei ollut ihmeellinen, laiva pyöri Memphisin edustalla ja opas kertoi kaupungin historiasta. Tämä ilo maksoi reilu 20 taalaa, en suosittele menemään. Huomenna vuorossa Graceland ja nokka kohti Little Rockia.

Onneksi kohta pääsemme pois täältä bbq-alueelta. Olen syönyt viimeiset 3 päivää barbeque-ruokaa, joka tulee kohta korvistakin ulos!